MOBILIARA PUBILICITY

MOBILIARA PUBILICITY

LAW ON MOBILIARY PUBLICITY

The Law amends and supplements Law No. 297/2018 on the National Mobile Advertising Register (promulgated and published in the Official Gazette in December 2018).

To begin with, it is necessary to clarify what this register is and what it means for citizens. The law defines this register as a public register within the meaning of law No. 287/2009 on the Civil Code, republished, as amended, and Law No. 134/2010 on the Code of Civil Procedure, republished, with subsequent amendments and additions, national electronic system of public interest, structured by persons and goods, record of priority in case of forced execution, publicity of legal acts and operations provided for by law.

For citizens it is an essential tool with regard to legal acts or acts requiring entry in a public register when the legislation provides for this condition, which will be an element of paramount importance in the commencement of enforcement.

Most such situations often relate to documents under private signature which constitute enforceable titles under the law but which, in order to be enforceable, in order to have enforceable power, must be recorded in public registers. Thus Article 5 of Regulation (EEC) No 20 641 The Code of Civil Procedure stipulates that private signature documents are enforceable titles, only if they are registered in public registers, in the specific cases and conditions laid down by law. Any clause or agreement to the contrary shall be null and unwritten.

One such general public register is the National Mobile Advertising Register. The very provisions of Article 5 of Regulation (EEC) In Article 4 (1) (a), the following (1) and (3) of Law 297/2018 expressly mention this: the registration of transactions relating to transferable mortgages, transactions assimilated to them, private signature documents which are enforceable titles under the law, other rights provided for by law, as well as the advertising of legal acts and operations provided for by law, shall be carried out in the Register, which constitutes a system of record of the priority of transferable mortgages and advertising, structured by persons and goods; enforceable titles established by private signature documents for which the law requires the completion of advertising formalities fulfil this condition by entering in the Register.

It follows from above that this Register is a system for guaranteeing the priority and enforceability of an enforceable title for a person holding such an enforceable title. At the same time, the Registry does not guarantee the fact of enforcement or the solvency of the debtor to be executed, matters relating to the background of enforcement and can only be known after the start of enforcement.

By registering the enforceable title in the Register, the conditions necessary for enforcement are created. In other words, without such registration a private signature, although enforceable under the law, will not have enforceable power if it is not registered in this Register. Exceptions are the private signature documents that are registered in other public registers that will have enforceable power if they are registered there.

Cu privire la persoanele care pot solicita înscrierea în Registru, art. 34 din legea 297/2018 prevede că pot solicita înscierea creditorul ipotecar, debitorul obligației garantate, constituitorul ipotecii, cedentul ipotecii, cedentul creanței ipotecare, precum și reprezentantul acestora împuternicit prin procură autentică ori prin împuternicire avocațială când reprezentantul este un avocat.

În cazul fiduciei pot solicita înscrierea constituitorul, beneficiarul, fiduciarul precum și reprezentantul acestora împuternicit prin procură autentică ori prin împuternicire avocațială când reprezentantul este un avocat. Orice persoană interesată, inclusiv debitorul/constituitorul, poate adresa solicitarea de înscriere în Registru a unui aviz de nulitate, a unui aviz de executare – privind anularea executării sau a unui aviz de preluare în contul creanţei – privind anularea preluării, în situaţia în care a obţinut o hotărâre judecătorească rămasă definitivă prin care este îndreptăţită să subscrie acel aviz, precum şi a altor tipuri de avize, în condiţiile prevăzute de Autoritatea de Supraveghere prin ordin al ministrului justiţiei de aprobare a formularelor de aviz de înscriere şi a instrucţiunilor de completare a acestora.

Reprezentantul organelor care au competenţa, potrivit legii, de a solicita o înscriere în Registru, pot completa formularele de aviz. În cazul în care persoana interesată este persoană juridică, subscrierea avizelor de înscriere poate fi făcută şi de către consilierul juridic al acesteia, prezentând împuternicirea dată de persoana juridică. Înscrierea în Registru a avizelor specifice poate fi solicitată de oricare din părţile avizului ori de către reprezentanţii acestora, împuterniciţi prin procură autentică sau prin împuternicire avocaţială, atunci când reprezentantul este un avocat.

Este important de reținut că înscrierea în Registru nu garantează veridicitatea, valabilitatea sau legalitatea actelor ori faptelor supuse înregistrării. Operatorii verifică doar respectarea modului de completare a formularului de înscriere. Operatorii nu verifică corectitudinea informațiilor din formularul de înscriere, nici concordanța dintre avizul de înscriere și faptele juridice care stau la baza acestuia, și nici valabilitatea acestor fapte juridice.

Cu alte cuvinte, operatorul/agentul va înregistra exact ce scrie pe formular, solicitantul înscrierii fiind singurul răspunzător de corectitudinea informațiilor din formularul de înscriere, de concordanța dintre avizul de înscriere și faptele juridice care stau la baza acestuia și de valabilitatea acestor fapte juridice. Aceste dispoziții sunt menționate expres la art. 35 alin. (4) din lege și sunt în acord cu prevederile art. 20 alin. (3) Cod civil, care menționează că publicitatea nu validează dreptul actul sau faptul supus ori admis la publicitate.

În ceea ce privește proiectul de lege, acesta stabilește organizarea Autorităţii de Supraveghere a Registrului Naţional de Publicitate Mobiliară în subordinea Ministerului Justiţiei.

Contractele de ipotecă mobiliară, precum şi înscrisurile sub semnătură privată pentru care legea solicită realizarea formalităţilor de publicitate sunt titluri executorii, sub condiţia înscrierii în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară (RNPM).

Proiectul prevede că pot să efectueze înregistrarea avizelor de înscriere şi să certifice căutările în RNPM doar operatorii de drept, operatorii autorizaţi, agenţii împuterniciţi ai acestora şi Corpul Operatorilor,

Pentru obţinerea autorizaţiei de operator autorizat şi pentru fiecare reautorizare, operatorii achită o taxă în cuantum de 2.000 lei.

Operatori Autorizati:

Operatorii achită, la autorizare şi la fiecare reautorizare, o taxă în cuantum de 100 lei pentru fiecare birou teritorial înfiinţat de către operator sau deservit de un agent împuternicit de către acesta pentru a opera direct în RNPM.

Solicitanţii serviciilor de înregistrare în RNPM a avizelor de înscriere achită o taxă de 40 lei pentru fiecare aviz de ipotecă iniţial. Solicitanţii serviciilor de înregistrare în RNPM a avizelor de înscriere achită o taxă de 80 lei pentru fiecare aviz de fiducie iniţial. Pentru obţinerea informaţiilor certificate ale înregistrărilor în RNPM, solicitanţii achită o taxă de 30 de lei pentru fiecare înregistrare.

Proiectul de lege a fost adoptat cu 227 de voturi pentru, 23 contra și 18 abțineri.

For further details please write to your official emails or social media page.

Thank you very much.

About the author

Casa de Expertiză Transilvania® administrator

ADRESA: Str. Tudor Vladimirescu, Nr. 64, Aleșd, Bihor TELEFON: (+4) 0753 572 891 E-MAIL: secretariat@c-e-t.ro și office@c-e-t.ro WEB: www.c-e-t.ro