Expertize Judiciare

Puteti beneficia de serviciile brandului CASA DE EXPERTIZA TRANSILVANIA inclusiv in instantele de judecata respectiv EXPERTIZE JUDICIARE.

Realizam urmatoarele tipuri de expertize judiciare cu acelasi profesionalism si impartialitate.

EXPERTIZE JUDICIARE IMOBILIARE

EXPERTIZE JUDICIARE TOPOGRAFICE

EXPERTIZE JUDICIARE CONTABILE

EXPERTIZE JUDICIARE FISCALE

EXPERTIZE JUDICIARE SILVICE

De asemenea societatea noastra poate asista partile in PROCESE CIVILE sau PENALE pentru probleme si lucrari de complexitate ridicata print-un GRUP DE LUCRU format din EXPERTI si SPECIALISTI JUDICIARI condus eficient in vederea solutionarii si realizarii obiectivelor desemnate.

Specialităţile sunt prezentate în Nomenclatorul specializărilor expertizei tehnice judiciare, aprobat prin Ordinul Ministrului Justiției. În prezent, este în vigoare Ordinul nr. 199/2010, cu modificările ulterioare.

Expertiza Judiciara este regelementata de Ordonanta 2/2000 document ce poate fi consultat si descarcat de mai jos:

[embeddoc url=”http://www.c-e-t.ro/wp-content/uploads/2016/01/OG-Experti.pdf” download=”all”]

legea 178/2009 si legea 208/2010 modifica si completeaza prezenta ordonanta precum si OG13.2010.

În conformitate cu OG nr. 24/2011, standardele de
evaluare aprobate de către ANEVAR sunt obligatorii pentru toate activităţile de evaluare, inclusiv pentru evaluarea realizată în cadrul activităţii de expertiză judiciară!

Caliatea de expert judiciar este dobandita in urma unui examen de specialitate si este acordata de catre Ministerul Justitiei.

Standardele de evaluare imobiliara in expertiza judiciara: – material preluat din revista Valoarea, interviu Adrian Vascu Presedinte ANEVAR

Care erau standardele de evaluare care se utilizau până la apariţia OG nr. 24/2011?
Membrii ANEVAR erau obligaţi să respecte standardele de evaluare. În domeniul expertizei judiciare, însă, nu exista nicio prevedere legală referitoare la standardele de evaluare aplicabile. Așa cum am văzut mai sus, pentru că această activitate nu a avut la bază o specializare universitară specifică, a existat un „vid legislativ” referitor la normele profesionale aplicabile. Această situaţie a fost foarte delicată pentru că, atunci când se confruntau evaluări ale aceluiași bun realizate la solicitarea instanţei (care numea experţii judiciari), sau la solicitarea părţilor (apelând la un expert ANEVAR, fără a avea calitatea de expert judiciar), rezultatele celor două rapoarte erau de cele mai multe ori diferite, în primul rând pentru că nu aveau la bază aceleași norme profesionale.

O asemenea situaţie conducea și întreţinea o situaţie conflictuală și putea arunca în derizoriu activitatea de evaluare atât timp cât doi experţi estimau valoarea aceluiași bun, la aceeași dată, în același scop, având la bază aceleași informaţii, și obţineau rezultate diferite. Consider că acesta este cel mai mare pericol care poate zdruncina încrederea publicului și a utilizatorilor desemnaţi în serviciile de evaluare a bunurilor.

Care este legătura dintre standardele de evaluare și expertiza judiciară după apariţia OG nr. 24/2011?

Potrivit art. 5 alin. (2) din OG nr.24/2011, ANEVAR adoptă standardele de evaluare obligatorii pentru desfășurarea activităţii de evaluare. Este cert că această normă imperativă contribuie în mod direct la realizarea scopului reglementării OG nr. 24/2011, de a unifica metodologia care stă la baza estimării valorii unui bun în România. Prin urmare, după intrarea în vigoare a OG nr. 24/2011, standardele de evaluare adoptate de ANEVAR au devenit obligatorii pentru orice activitate de evaluare, inclusiv pentru activitatea de expertiză tehnică judiciară desfășurată de experții tehnici judiciari.

Astfel, începând cu luna iunie 2012 când au intrat în vigoare prevederile OG nr. 24/2011 – toate evaluările de bunuri din România trebuiau realizate în conformitate cu standardele de evaluare aprobate de către ANEVAR. Această informaţie nu a fost cunoscută de toate părţile implicate.
Chiar dacă necunoașterea legii nu este o scuză, noi considerăm că este și o datorie a ANEVAR să informeze publicul implicat, acest articol fiind și el un demers în acest sens.