Evaluare pentru Impozitare 2017

Evaluare pentru Impozitare 2017

EVALUARE PENTRU IMPOZITARE 2017

Printre primele articole ale acestui BLOG este articlolul Evaluare pentru impozitare GEV500,  prezentul articol actualizeaza informatiile utile atat pentru evaluatori cat si pentru proprietarii de imobile, ar fi el util si pentru autoritatile locale, gen oficiul de Taxe si Impozite dar ,,EI le stiu pe toate” asa ca nu vor citii domniile lor astfel de articole.

Asadar ramane valabil la începutul anului 2017 tot articolul initial, cu completările de mai jos:

  1. Perioada de elaborare a rapoartelor de evaluare este 1 ianuarie – 31 martie 2017.
  2. Persoanele juridice care si-au realizat ultima reevaluare avand data evaluarii 31 decembrie 2013, pot sa evite cresterea cotei de impozitare la 5% prin realizarea evaluarii pentru impozitare in primul trimestru al anului 2017.
  3. Rapoartele de evaluare pentru impozitare se realizează numai de către evaluatori autorizați înregistrați in Tabloul Oficial (ro) care trebuie să utilizeze parafa valabilă 2017.
  4. Evaluatorii autorizați au obligația să înregistreze rapoartele de evaluare în BIF.
  5. Rapoartele de evaluare pentru impozitare nu pot produce efecte pentru anul 2017 dacă au data raportului după 31 martie 2017
  6. Data evaluării este 31 decembrie 2016.
  7. Anexa 4 a GEV 500 a fost actualizată în 29 decembrie 2016 astfel încât în cazul clădirilor cu utilizare mixtă, se va evalua doar suprafața nerezidentială, numai in situatia in care acesteia ii este alocat un numar cadastral distinct. In toate celelalte situatii se va evalua întreaga suprafață a clădirii în ipoteza utilizării nerezidențiale.
  8. Anexa 4 se află atât pe siteul anevar.ro în format pdf cât și în pagina personală a fiecărui evaluator autorizat în format Excel.
  9. În cazul unui apartament declarat cu utilizare mixtă se va evalua întotdeauna întregul apartament în ipoteza utilizării nerezidențiale. Este eronat ca evaluatorii să prezinte în rapoartele de evaluare doar valoarea impozabilă a suprafeței nerezidențiale.
  10. Este recomandat evaluatorilor autorizați și contribuabililor care au realizat rapoarte de evaluare pentru impozitare, dupa data limita din 2016, să realizeze și să depună un nou raport de evaluare realizat în trimestrul I 2017.

Acestea fiind spuse in completarea celor spuse initial putem considera subiectul Impozitarea Cladirilor pentru anul 2017 acoperit. Cu toate acestea apare o problema foarte des intalnita, selectarea evaluatorului, care este evaluatorul potrivit pentru nevoile fiecaruia? Cum stim in cine putem avea incredere sa ii punem la dispozitie informatii sensibile despre patrimoniul detinut sau gestionat, ca raportul elaborat respecta standardele de evaluare si legea in acelasi timp si nu in ultimul rand pretul solicitat este cel corect?

Ordinea intrebarilor nu este intamplatoare, cam asta este ordinea in care aceste intrebari ar trebui sa apara in mintea ori carui proprietar/gestionar de patrimoniu ancorat in realitatea zilei de azi, aceste imobile intr-un fel sau altul iti aduc venituri considerabile si in acelasi timp ele isi pastreaza valoarea sau chear si-o cresc.

Raspunsul potrivit la aceste intrebari este greu de generalizat dar putem sa il sintetizam in cateva randuri:

  1. Pentru evaluarea mai multor imobile, de mai multe tipuri, care poate sunt amplasate in localitati diferite iar valoarea acestora este de ordinal sutelor si milioanelor de euro, este de preferat contractarea cu o societate specializata in MANAGEMENT DE PATRIMONIU, aceasta societate trebuie sa dispuna de toti specialistii necesari in domeniul imobiliar, topografi, arhitecti, evaluatori, experti, pedologi, agronomi, silvicultori, juristi, aceasta societate va ia in evidenta ca si client si aveti certitudinea ca va va proteja interesela, evaluarea pentru impozitare este intocmita conform cu standardele de evaluare si legile in vigoare si nu in ultimul rand stiti ca in momentul cand doriti sa vindeti, sa cumparati, sa demolati sau sa modificati ceva in documentele de proprietate acestia sunt langa dumneavoastra. Bineinteles ca aceste servicii poarta niste costuri suplimentare deoarece calitatea si anvergura acestora este mai inalta, costuri care pentru dumneavoastra, proprietarul sau gestionarul acestor imobile sunt nimic in comparatie cu costurile de rectificare sau contracarare a unor erori de impozitare (prejudicierea bugetului local) scapari in documentele de proprietate (notare eronata in CF, etc..) o simpla sesizare a unui functionar sau a unei parti rau intentionata incercand sa faceti economie de cateva mii de lei declansati o serie de activitati mari consumatoare de energie, bani si timp, in consecinta un specialist scump este mult mai economic decat un impostor ieftin! – specialistii Casei de Expertiza Transilvania va stau la dispozitie pentru a va oferii servicii de cea mai inalta calitate! CLICK AICI pentru a solicita o oferta personalizata!
  1. Pentru evaluarea unui spatiu, o hala, un hotel etc cel mai avantajos este folositea serviciilor online, incepand cu anul 2017 sa deschis primul magazin online de evaluari imobiliare: www.evaluare.xyz , aici beneficiati in acelasi timp de preturi scazute, servicii de o buna calitate si eficienta maxima in achizitionarea serviciilor. Intreg procesul de la achizitie pana la predare dureaza cateva zile si sunteti implicat minimal, avand siguranta pretului correct, respectarea standardelor, colaborarea cu buni profesionisti si asistenta la depunerea documentatiei.

Cum functioneaza? Intrati pe site www.evaluare.xyz, – navigati in pagina de servicii, va selectati evaluarea necesara, o comandati, primiti automat factura pe mail, va va contacta cineva pentru a stabili data inspectiei imobilului ce urmeaza a fi evaluat, un arhitect se va prezenta la inspectie, va culege datele necesare si va efectua cateva poze, iar de la finalizarea inspectiei in 3 zile primiti raportul finalizat! – nimic mai simplu.

Despre autor

Casa de Expertiză Transilvania®

Casa de Expertiză Transilvania® administrator

ADRESA: Str. Tudor Vladimirescu, Nr. 64, Aleșd, Bihor TELEFON: (+4) 0753 572 891 E-MAIL: secretariat@c-e-t.ro și office@c-e-t.ro WEB: www.c-e-t.ro